23 Mayıs 2013 Perşembe

KARIMA MEKTUP - NAZIM HİKMET


11-11-1933 
Bursa 
Hapishanesi 

Bir tanem! 
Son mektubunda: 
'Başım sızlıyor yüreğim sersem! ' diyorsun. 
'Seni asarlarsa seni kaybedersem; 
diyorsun; 
'yaşayamam! ' 
Yaşarsın karıcığım, 
kara bir duman gibi dağılır hatıram rüzgarda; yaşarsın kalbimin 
kızıl saçlı bacısı 
en fazla bir yıl sürer 
yirminci asırlılarda 
ölüm acısı. 
Ölüm 
bir ipte sallanan bir ölü. 
Bu ölüme bir türlü 
razı olmuyor gönlüm. 
Fakat 
emin ol ki sevgilim; 
zavallı bir çingenenin 
kıllı, siyah bir örümceğe benzeyen eli 
geçirecekse eğer 
ipi boğazıma, 
mavi gözlerimde korkuyu görmek için 
boşuna bakacaklar 
Nazıma! 

Ben, 
alaca karanlığında son sabahımın 
dostlarımı ve seni göreceğim, 
ve yalnız 
yarı kalmış bir şarkının acısını 
toprağa götüreceğim... 

Karım benim! 
İyi yürekli 
altın renkli, 
gözleri baldan tatlı arım benim: 
ne diye yazdım sana 
istendiğini idamımın, 
daha dava ilk adımında 
ve bir şalgam gibi koparmıyorlar 
kellesini adamın. 

Haydi bunlara boş ver. 
Bunlar uzak bir ihtimal. 
Paran varsa eğer 
bana fanila bir don al, 
tuttu bacağımın siyatik ağrısı, 
Ve unutma ki 
daima iyi şeyler düşünmeli 
bir mahpusun karısı..


Nazım HİKMET

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder