19 Haziran 2013 Çarşamba

ÖZGÜRLÜK ÜZERİNE ALINTILAR


Asıl devrim, eski köye yeni adet getirmek değil, köyü baştan inşaa etmektir.
Ömer Erzurum

Özgürlük ve mutluluk için şart koşarsanız ulaşamazsınız.
Henry Ford

İnsan özgür olmadan mutlu olamaz.
Dante

Bir ulusun yaşayabilmesi için, özgürlük ve bağımsızlığa sahip olması gerekir.
M. Kemal Atatürk

Özgürlük adaletten başka bir şey değildir.
Voltaire

Ancak özgürlükten yoksul olanlar, özgürlükleri uğruna savaşma hakkına sahiptirler.
Che Guevera

Vücudum köle olsa da düşüncelerim özgürdür.
Sopheclus

Hiç kimsenin benim haklarım ve özgürlüklerim üzerinde;benim de başkalarının özgürlükleri üzerinde hakkım yoktur.
Richard Overton

Devlet yönetiminin amacı özgürlüktür.
Spinoza

Özgürlük için hepimiz hukukun kölesiyiz.
Cicero

Milli his ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Dilin milli ve zengin olması, milli hissin gelişmesinde başlıca etkendir. Türk dili, dillerin en zenginlerindendir. Yeter ki, bu dil şuurla işlensin. Ülkesini, yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır.
M. Kemal Atatürk

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben milletimin en büyük ve ecdadımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım. Çocukluğumdan bugüne kadar ailevî, hususî ve resmî hayatımın her safhasını yakından bilenler bu aşkım malumdur. Bence bir millete şerefin, haysiyetin, namusun ve insanlığın vücut ve beka bulabilmesi mutlaka o milletin özgürlük ve bağımsızlığına sahip olmasıyla kaimdir. Ben şahsen bu saydığım vasıflara, çok ehemmiyet veririm. Ve bu vasıfların kendimde mevcut olduğunu iddia edebilmek için milletimin de aynı vasıfları taşımasını esas şart bilirim. Ben yaşabilmek için mutlaka bağımsız bir milletin evladı kalmalıyım. Bu sebeple milli bağımsızlık bence bir hayat meselesidir. Millet ve memleketin menfaatleri icap ettirirse, insanlığı teşkil eden milletlerden her biriyle medeniyet icabı olan dostluk ve siyaset münasebetlerini büyük bir hassasiyetle takdir ederim. Ancak, benim milletimi esir etmek isteyen herhangi bir milletin, bu arzusundan vazgeçinceye kadar, amansız düşmanıyım.
M. Kemal Atatürk

Bayrak bir milletin bağımsızlık alametidir. Düşmanın da olsa hürmet etmek lazımdır.
M. Kemal Atatürk

İki şeye hakkım olduğuna karar verdim: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim çünkü hiç kimse beni canlı tutsak edemez.
Harriet Tubman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder